Zákony stvorenia a ich pôsobenie pri utváraní nášho života a spravodlivého osudu
Celým stvorením prenikajú jednotné zákony, ktorými je všetko riadené a udržiavané v neustálom poriadku, v rovnováhe a vo vývoji.
Tieto zákony sú už od začiatku stvorenia pevne stanovené a svedčia o
dokonalosti jeho Stvoriteľa.
Ich prejavy a účinky síce v prírode pozorujeme, a snažíme sa aj podľa nich v
pozemských činnostiach a v technike riadiť, ale neuvedomujeme si potrebu ich
poznania aj pre utváranie zdravého radostného života v medziľudských vzťahoch.
Sú
to tieto tri základné zákony:
1. Zákon príťažlivosti rovnorodého alebo zákon príťažlivosti rovnakých druhov.
2. Zákon tiaže.
3. Zákon spätného alebo zvratného pôsobenia.
A
ako sa tieto tri jednoduché zákony prejavujú v našom živote a pôsobia pri
utváraní nášho osudu ?
Určite každý pozná príslovie: „Vrana k vrane sadá, rovný rovného si hľadá“. Na
tomto prísloví si môžeme uvedomiť, ako ľudia vypozorovali a vyjadrili obrazne
prejavujúci sa zákon príťažlivosti rovnorodého v našom živote.
Každý človek, pri určitom sebauvedomovaní, sa snaží hľadať v živote rovnako
mysliacich a cítiacich ľudí. Tak sa vplyvom tohto zákona združujú ľudia s
rovnakými vedomosťami, záujmami a názormi. Majú k sebe blízko ľudia s rovnakými
túžbami, žiadosťami a sklonmi. Sú k sebe priťahovaní ľudia s dobrými
vlastnosťami a zase naopak ľudia so zlými vlastnosťami. Napokon sú k sebe
privádzaní aj ľudia hľadajúci zmysel života, túžiaci ešte po pravde a duchovnom
poznaní. Čo je pre nachádzanie šťastia to najdôležitejšie.
Ďalším prejavujúcim sa zákonom v našom živote je zákon tiaže.
Vieme, že každého človeka napádajú rôzne myšlienky, ktoré v nás prebúdzajú
rôzne predstavy a chcenia. Ak sú tieto predstavy a chcenia nesprávne, nedobré
alebo mravne nečisté, a my ich začneme v sebe udržiavať, tak sa tým duchovne
zaťažíme. Zároveň sa tým zakalí aj naša schopnosť čistého cítenia, a zúži alebo
obmedzí s tým spojená schopnosť správneho, jasného myslenia.
Ak
pri týchto myšlienkach zotrvávame, tak sa tieto myšlienky spätným pôsobením
posilňujú, čím nás svojim spôsobom ovplyvňujú. Takže potom myslíme a konáme v
živote pod vplyvom rôznych, rozumom vytvorených mylných myšlienok, nesprávnych
jednostranných názorov, postojov a predstáv. Stávame sa otrokmi alebo hračkami
nedobrých nečistých túžob, žiadostí a sklonov. V dôsledku toho sa dostávame do
rôznych životných problémov, zdravotných ťažkostí, a zapletáme sa do rôzneho
zla.
Takýmto nesprávnym myslením a konaním, a s tým spojeným smerovaním v živote sa
uzatvárame nami prúdiacej, oživujúcej
čistej sile, stávame sa vnútorne ťažšími a temnejšími. Touto tiažou náš duch
klesá dole, a vzďaľuje sa od Svetla, zdroja všetkej sily a života. Ak si však
životnými otrasmi a duchovným precítením uvedomíme nesprávnosť svojho myslenia,
cítenia a konania, a začneme znova usilovať o dobro, vnútornú čistotu a
tiež o jasnosť a pravdivosť v myslení, budeme sa stávať znova vnútorne
ľahšími a svetlejšími. A touto ľahkosťou bude náš duch, naša vnútorná podstata,
opäť stúpať ku Svetlu.
Tento účinok tiaže v závislosti od nášho duchovného stavu aj v sebe cítime.
Ďalej prejdime k zákonu spätného alebo zvratného pôsobenia.
Tento zákon spôsobuje, že sa k nám všetko naše myslenie, cítenie a konanie
vracia späť.
Keď človek na niečo myslí, tak sa týmto myslením vytvárajú, z jemnej látky
hmoty, energetické útvary alebo formy myšlienok, ktoré prechádzajú hmotným
stvorením a pôsobením zákona príťažlivosti rovnakých druhov sa zlučujú s
podobnými myšlienkovými formami od iných ľudí. Takto sa v myšlienkovom svete,
príslušného druhu žiarenia, vytvárajú rôzne zhromaždiská alebo centrály sily
myšlienkových foriem, z ktorých sa tieto myšlienkové formy, zosilnené, vracajú
späť spojovacími vláknami k ľuďom, ktorí ich svojím myslením predtým vytvorili.
A tak ich ovplyvňujú a posilňujú v rovnakom myslení.
Týmto spôsobom sa posilňujú všetky naše myšlienky, predstavy a chcenia, ktoré
nás môžu doviesť k pozemskému prejavu a konaniu.
K
lepšej predstave a k pochopeniu tohoto deja si treba uvedomiť, že myšlienky nie
sú len nejaké abstrakcie. Dnes už z vedeckých poznatkov sa vie, že elektrickými
prúdmi rôznej frekvencie sa vytvárajú elektromagnetické vlny, ktoré sa šíria prostredím,
a môže sa nimi prenášať rôzny zvukový a obrazový obsah, ktorý potom počujeme v
rozhlase, alebo vidíme v televízií. Podobne aj v mozgu človeka, pri myslení,
vznikajú určité prúdy, ktoré vytvárajú rôzne formy žiarenia podľa obsahu
myšlienok, ktoré tiež prechádzajú prostredím. Avšak tieto myšlienkové formy
žiarenia sú iného druhu ako elektromagnetické vlny. Preto sa ani technickými
prístrojmi nedajú priamo zachytiť a vyjadriť. Nato je uspôsobený len náš mozog.
Tak máme všetci svojimi zlými nečistými myšlienkami, ktorými sme prispeli k
vznikaniu a k posilňovaniu rôznych myšlienkových centrál, zároveň podiel aj na
zlom konaní druhých ľudí, ktorí sú svojou rovnorodosťou s týmito centrálami spojení
a dostali z týchto centrál posilu pre svoje činy. Tento podiel nás tiež
duchovne zaťaží.
Pri predstave takéhoto pôsobenia myšlienok, si môže každý, ešte logicky
mysliaci človek uvedomiť, čo všetko musí dnešný voľný a ľahkomyseľný spôsob
myslenia ľudí prinášať. Hlavne ak si uvedomíme, že podnetov k nesprávnemu, k
nepeknému, k nedobrému a nízkemu mysleniu a konaniu je dnes v okolí, hlavne v
masmédiách: v televízií, v knihách, v časopisoch, na internete príliš veľa.
Avšak podiel viny a duchovnej zodpovednosti za to dopadne nielen na tých, čo
také veci vytvárajú, ale aj na tých, čo toto všetko rozširujú a zverejňujú, čím
prispievajú k mravnému a morálnemu úpadku celého ľudstva.
I
keď sa dnes mnohí, vo svojom myslení „pokrokoví“ ľudia, odvolávajú na právo
slobody prejavu, zákony stvorenia sa životným názorom a predstavám pozemských
ľudí neprispôsobujú. Keďže oni sa vo svojej dokonalosti nemenia. Preto sa musí
každý človek vo svojom myslení a v názoroch prispôsobiť týmto zákonom tak, aby
tým neškodil sebe ani druhým a vytváral len pravdivé, neklamlivé veci,
nabádajúce len k dobrému, slušnému a dôstojnému správaniu.
Každým nepekným a nedôstojným pohrávaním sa v myšlienkach a v predstavách, sa
človek len spútava a privodzuje si určitý sklon alebo úchylnosť, ktorej sa bude
musieť zbaviť, ak sa bude chcieť dostať duchovne vyššie.
Malo by nás tešiť, že sa všetci môžeme, svojím jednoduchým čistým myslením,
podieľať aj na dobrom konaní druhých ľudí. A tento podiel nás zvratným
pôsobením obšťastní a posilní. K tomu však musíme nadobudnúť myšlienkovú
čistotu. Avšak čistotu svojim myšlienkam nemôžeme dať samotným myslením, ale
len čistotou svojho vnútorného cítenia. Ak máme
svoje vnútro zaťažené nejakým nedobrým cítením, napríklad sebectvom, môžeme sa
síce snažiť pekne pozitívne myslieť, no budú to len myšlienky slúžiace k
dosiahnutiu našich sebeckých žiadostí a prianí. Preto musí každý človek najskôr
prebudiť v sebe také cítenie, z ktorého bude prameniť skutočné nesebecké dobro,
nezištnosť a pravá duchovná láska, ktoré dajú následne možnosť vzniknutiu
čistým, ušľachtilým myšlienkam.
Teraz prejdime ešte ďalej. Silu k životu a tým aj k svojmu konaniu človek
priamo v sebe nemá, ale ju prijíma svojím vnútorným cítením, jeho intenzitou,
zo stvorenia. Táto sila, ktorá preniká celým stvorením a udržuje sa ňou všetko
pri živote a v činnosti, je čistá neutrálna oživujúca Božia sila.
Človek touto silou, svojou schopnosťou cítenia, vytvára ešte ďalšie energetické
– citové útvary a to podľa obsahu chcenia a druhu cítenia. Nie však u každého
je s rovnakým chcením spojené aj rovnaké cítenie. U jedného to môže byť
nezištnosť, úprimnosť, obetavosť a čistá láska, u druhého sebectvo,
vypočítavosť alebo nečistá zmyselná žiadostivosť a pudy. Tu treba odlíšiť našu
duchovnú schopnosť vnútorného cítenia od myšlienkovej schopnosti nášho mozgu a
tiež od telesných pocitov.
Samotné myšlienky silu človeku nedávajú. Tie nás môžu len k niečomu motivovať a
tým v nás prebúdzať určité cítenie alebo citové chcenie.
Takže ľudia, svojím cítením, vytvárajú ešte rôzne citové energetické útvary,
ktoré prechádzajú stvorením, kde sa pôsobením zákona príťažlivosti rovnakých
druhov priťahujú a zlučujú, a tak vytvárajú zase zhromaždiská alebo ústredne
citových útvarov. Z týchto zhromaždísk prúdi potom rovnorodé žiarenie,
spojovacími vláknami príslušného druhu, späť k ľuďom, ktorí takéto citové
útvary – citového chcenia predtým v sebe oživili. Takto sa v nás posilňuje
rovnorodé chcenie a s tým spojené cítenie.
Ak
je takéto prebudené citové chcenie nedobré alebo nečisté, tak sa tým duchovne
zaťažíme. Alebo správnejšie vyjadrené, zaťažíme si tým svojho ducha.
Pre lepšie pochopenie treba dodať, že aj myšlienky a citové útvary majú určitú
tiaž alebo hutnosť. Preto čisté, ušľachtilé myšlienky a s tým spojené chcenia a
túžby človeka povznášajú. Cítime pri nich určitú ľahkosť a voľnosť. Nízkosť
však strháva duchovne dole a robí človeka vnútorne ťažkým.
I
životné úsilie jednostranne zamerané len na majetok, pozemské a telesné
pôžitky, nášho ducha spútava a drží duchovne dole. To však neznamená, že by
človek nemal mať majetok, alebo by sa mal zbaviť všetkých pozemských a
telesných pôžitkov, len sa nemá nechať nimi ovládnuť, aby sa nestal hračkou
alebo otrokom žiadostivosti a vášne. Veci má užívať zmysluplne, v zdravej miere
a v čistote svojho vnútorného cítenia. Tak aby sa pritom neznížil a zachoval si
dôstojnosť a sebaúctu.
Následkom tiaže a pôsobením zákona príťažlivosti rovnorodého sme teda v živote
priťahovaní k ľuďom rovnakého myslenia a cítenia. Ak človek urobí druhému pod
vplyvom nedobrého chcenia niečo zlé, tak sa s odstupom času, vplyvom spätne sa
vracajúcich citových útvarov a myšlienkových foriem, vytvorených v dobe
rozhodnutia a vykonania činu, dostane do podobnej situácie, v ktorej bude aj
jemu, určitou formou, spôsobené to isté iným človekom rovnakého zmýšľania a
cítenia. A to ešte vo zvýšenej miere. Tak bude ublížené aj človeku, ktorý síce
ešte priamo druhým nič zlé neurobil, ale prechovával v sebe podobné myšlienky a
úmysly.
Toto zvratné alebo spätné pôsobenie už ľudia v živote vypozorovali a vyjadrili
slovami: „Božie mlyny melú pomaly, ale isto.“
Preto, ak človeka postihne niečo zlé, nemal by sa zlostiť, nadávať a vysielať
pomstychtivé, zloprajné alebo nenávistné myšlienky, ktorými si môže zase len
nadviazať ďalšie zlé spätné účinky, ale mal by sa zamyslieť nad sebou, nad
svojím myslením, cítením a konaním v živote. Pretože účelom zvratného pôsobenia
Božej spravodlivosti nie je človeka nejako kruto potrestať, ale ho doviesť k
poznaniu svojho nedobrého myslenia, cítenia a konania. A to tým, že nedobré zlé
účinky a nesprávnosť toho pocíti a prežije sám na sebe, a tak si má uvedomiť,
že takto konať ani myslieť nesmie. Je to zároveň aj prejav prísnej Božej lásky,
ktorá nás tým chce doviesť naspäť k dobrému a správnemu konaniu.
Keďže v minulosti sme na čisté cítenie svojho ducha nedbali, a tiež ani na
počiatočné napomínanie zvratných účinkov, ani na varovné hlasy svojho svedomia
a zapletali sa stále viac do zlého myslenia, chcenia a konania, tak máme dnes
dočinenia prevažne len so zlými späť sa k nám
vracajúcimi následkami. Teda so zlým osudom.
Tu treba
ešte poznamenať, že zlo si môžeme pritiahnuť aj myšlienkovými a citovými
útvarmi, vytvorenými v strachu pred niečím, alebo privodiť nepozornosťou, ľahkomyseľnosťou
a ľahkovážnosťou, tým, že sa nesnažíme si veci dopredu uvážiť. Takže príčinu
všetkého musíme hľadať predovšetkým u seba, nie u druhých.
Tak to sa nám vracia, cez druhých ľudí, všetko naše zlé a nečisté konanie z
minulosti. Dokonca každé nepekné slovo i nepekný pohľad, pretože aj tomuto
prejavu predchádza rovnorodé myslenie a cítenie.
Vplyvom zákona príťažlivosti rovnorodého narážame tiež u druhých ľudí na
rovnaké zlé vlastnosti, chyby a nedostatky, aké máme sami vo veľkej miere u
seba. A ak v sebe neprechovávame dobro a nekonáme dobro, tak ani nemôžeme
očakávať, že sa nám ho dostane od druhých. Tiež, keď v sebe prechovávame závisť
alebo sebectvo, tak ani nemôžeme prežívať čistú radosť tak, ako ju môžu
prežívať tí, ktorí prechovávajú v sebe len dobro.
Tieto zákonitosti si už určite každý do určitej miery uvedomil, no málokto sa
snažil nimi v živote aj riadiť.
Napokon je tu ešte jeden následok. Ak v nejakom nesprávnom životnom postoji,
alebo v nedobrom a v nečistom citovom stave dlhodobo zotrvávame, začne sa to
prejavovať na zhoršovaní nášho telesného zdravia, a to rôzne v závislosti od
druhu myslenia a cítenia, ktoré v sebe prechovávame.
Samozrejme, máme tu aj následky nášho priameho hrubohmotného konania, ako je:
znečisťovanie životného prostredia, nesprávnosť v stravovaní, nedostatok pohybu
alebo nadmerné fyzické preťažovanie, nedostatok odpočinku, nadmerné pitie
alkoholu, fajčenie a iné. Čím škodíme svojmu telu a skracujeme si život na
tejto zemi.
Toto sú tiež prestúpenia alebo nedbania na Božie prírodné zákony, ktoré boli
Ním vložené do stvorenia, podľa ktorých sa máme riadiť, lebo nimi prejavuje Boh
svoju vôľu a dáva nám spoznať čo je správne a čo nesprávne. Čo nám prospieva a
čo nám škodí.
Pri vážnom zamýšľaní sa nad životom a osudmi rôznych ľudí, musíme dôjsť k
záveru, že k naplneniu tohto zvratného pôsobenia Božej spravodlivosti, a tiež k
celkovému duchovnému dozrievaniu človeka, jeden pozemský život stačiť nemôže.
Veď sú tu ľudia, ktorí dlhý čas konali nečestne, druhých utláčali, spôsobovali
im utrpenie len preto, že im to okolnosti a pomery umožňovali a nič zlé sa im v
podstate nestalo. Na druhej strane sú tu zase ľudia, ktorých postihuje zlý osud
bez toho, aby v tomto živote dali k tomu zjavnú príčinu. Už len to, že sa
rodíme do nerovnakých pomerov, s nerovnakými vlastnosťami a schopnosťami, sa
nedá považovať za spravodlivé. Z toho všetkého vyplýva, že už musíme mať za
sebou viac pozemských životov, a museli sme mať všetci aj rovnaký začiatok.
A
tak tomu aj je. Preto treba upustiť od kusej, rozumovej teórie jedného
pozemského života. Len v postupnom, prirodzenom vývoji ľudského ducha, ktorý
prebieha vo viacerých pozemských životoch, môžeme nájsť tak hľadanú
spravodlivosť a dokonalosť života.
Rozumová teória možnosti jedného pozemského života, bez cítenia duchovnej
zodpovednosti a uvedomenia si následkov zvratného pôsobenia, vedie ľudí len k
sebeckému, nezodpovednému a bezohľadnému konaniu, v snahe si zo života čo
najviac pre seba ukrojiť.
„Treba si užívať, veď žijeme len raz“. Tak hovorí dnes vo svojej nevedomosti
veľká časť ľudí. Život sa však smrťou nekončí, ani sa ňou nič nezruší, ale
človek si prenáša všetko aj do ďalšieho života a rodí sa do takých pomerov, v
ktorých musí na sebe prežívať následky svojho predošlého myslenia, cítenia a
konania, a tak v tom vnútorne duchovne dozrievať.
K
tomu, aby sme dokázali prijať skutočnosť, že nežijeme len jeden pozemský život,
musíme si ujasniť, že my nie sme bytosti z mäsa a kostí a všetkého toho z čoho
sa naše telo skladá, ale že naša vnútorná podstata je duchovná,
ktorá nepochádza z tohto hmotného sveta, preto pretrváva ďalej aj po smrti
pozemského tela. To znamená, že sme duchovné bytosti z inej, z oveľa jemnejšej
látky, než z akej je zložený tento hmotný svet. A pozemské telo je len
schránkou, a zároveň aj nástrojom slúžiacim nám k tomu, aby sme sa mohli
prejavovať a pôsobiť v tomto hrubohmotnom svete.
Tu
je treba poznamenať, že vplyvom východných náboženských náuk sa u nás rozšírilo
tvrdenie, že človek sa môže narodiť aj vo zvieratách, alebo dokonca i ako
rastlina. Avšak takéto náuky alebo teórie sú mylné. Pretože nevychádzajú
správne zo zákona príťažlivosti rovnakých druhov. Ľudský duch je iného druhu,
inej podstaty, než aká je vnútorná podstata zvierat. A vstup ľudského ducha, do
vyvíjajúceho sa telesného plodu v matke, sa odohráva na základe zákona
priťahovania rovnakých druhov. Preto sa duch človeka môže znova narodiť už len
ľudskej matke. Teda už len v ľudskom tele.
Ľudia majú proti predstave viacerých pozemských životov jeden argument, alebo
otázku. Prečo si potom človek nepamätá aj predošlé životy? Na to je jednoduchá
odpoveď. Pamäť mozgu pozemského tela človeka zaniká s úmrtím tohto tela. Ale
všetko, čo sme vnútorne prežili, ako sme v živote mysleli a konali, zostalo
vtlačené v našej duši. Sformovalo to naše vlastnosti a charakter.
Takže, na jednej strane tu máme telesnú genetickú dedičnosť, čo sa týka
pozemského tela, a na strane druhej samostatne sa vyvíjajúceho ľudského ducha.
Z toho vyplýva, že duševné a duchovné vlastnosti a schopnosti alebo nadania sa
po rodičoch a predkoch nededia. Len rodičia, na základe zákona príťažlivosti
rovnorodého, priťahujú pri plodení do pozemského života ľudské duše rovnakých
alebo podobných vlastností.
Z toho tiež vyplýva, že každý človek nesie plnú zodpovednosť za to aký je,
čo v sebe prechováva. Nemôže sa vyhovárať na to, že to zdedil od svojich
rodičov, alebo, že ho takého stvoril Boh alebo utvorila príroda. Ak mal už od
detstva nedobré zlé vlastnosti alebo sklony, tak ich nadobudol len on sám
svojím myslením, správaním a konaním v minulých životoch. Záleží teraz len
na ňom či to chce zmeniť. Veď od toho závisí dosiahnutie skutočného šťastia.
Tiež budúci rodičia, ktorí sa rozhodnú mať dieťa, by mali viac dbať na svoje
myslenie a cítenie. Nemali by sa bezstarostne čomukoľvek oddávať. Zvlášť budúca
matka by si mala dávať pozor nato, čím sa zaoberá, v akom prostredí sa
pohybuje, čo necháva na seba pôsobiť. Lebo to môže mať rozhodujúci vplyv nato,
akú dušu k sebe pritiahne. Teda aké dieťa s akými vlastnosťami a sklonmi alebo
úchylnosťou a tiež s neprirodzenou sexuálnou orientáciou sa jej narodí. Tak sa
môže stať, že v podstate dobrým rodičom sa dostane duša s nie najlepšími
vlastnosťami k čomu by inak nemuselo dôjsť.
Medzi jednotlivými životmi v pozemskom tele sú ešte obdobia, kedy ľudský duch
prebýva v inom, jemnejšom, jemnohmotnom svete, ktorý nie je tak hmotný, ako je
tento svet, ktorý vidíme očami nášho pozemského tela.
V
tomto inom svete sa prejavuje zákon tiaže už priamo. Zatiaľ, čo tu v pozemskom
tele, môžu byť dobrí aj zlí vedľa seba, tam ľudský duch klesá, alebo stúpa v
dôsledku tiaže a dostáva sa do úrovne podľa svojho vnútorného stavu. Ak človek
v pozemskom živote živil v sebe napríklad nenávisť, tak na druhom svete sa
dostane do úrovne, kde sa nachádzajú ľudské duše, ktoré živia v sebe len
nenávisť. A vzájomným vyžívaním sa a posilňovaním v tomto cítení, sa stáva
pobyt v tejto úrovni pre tieto duše peklom.
Z tohto stavu však nie je také ľahké sa dostať. Pretože tam sú ľudské duše
zovreté len rovnorodým okolím a nenachádzajú tam už žiadny iný podnet, ktorým
by sa v nich prebudilo iné, lepšie, ušľachtilejšie cítenie, tak ako je tomu tu
na zemi v pozemskom tele.
Tak sú ľudské duše nútené prebývať na druhom svete v úrovniach, nie len podľa
druhu nadobudnutých zlých vlastností, rôznych nedobrých a nečistých túžob,
sklonov a žiadostí, ale i podľa druhu na zemi nadobudnutých klamlivých,
neprirodzených a fantazijných predstáv života. A to aj podľa náboženských
predstáv života, ktoré nie sú v súlade s vôľou Božou. A to až dovtedy, kým sa
od nich vnútorne neoslobodia.
Človek
tak nájde na druhom brehu zase len to, čo svojimi myšlienkami a citmi za
pozemského života vytváral a v sebe živil. A ak v sebe neprechovával dobro a
nekonal dobro, tak sa mu ho nedostane ani na druhom svete.
Duch človeka však nepochádza z týchto jemnohmotných úrovní, ale z duchovnej
ríše, ktorá bola nazvaná pozemským výrazom raj. A z raja, z
duchovnej oblasti svojho pôvodu, vyšiel ešte ako neprebudený, nevedomý duchovný
zárodok a dostal sa do nižšie položených hutnejších hmotných svetov, za
účelom postupného vývoja. Po dokončení svojho
vývoja sa má ako zrelý, zodpovedný, seba uvedomený ľudský duch vrátiť späť do
svojho duchovného domova.
Ľudský duch má na sebe aj telo z látky jemnohmotného sveta, ktorým sa môže na
druhom svete prejavovať. Tento duch v tele z jemnohmotného sveta je nazývaný
dušou. To je na vysvetlenie, aby si mohol každý pod týmto výrazom aj niečo
správne predstaviť.
Duše zomrelých môžu ľudia za určitých okolností aj vidieť, hlavne v snoch. Ale
nevidia ich očami pozemského tela, ale očami svojho jemnohmotného tela, ktoré
máme aj my v sebe.
Z tohto všetkého si môže každý uvedomiť, že zo života sa ujsť nedá. A jediná
cesta, ako sa môže človek dostať z ťažkostí a z utrpenia, je cesta k
duchovnému prebudeniu.
To
znamená, že si človek musí uvedomiť svoju duchovnú podstatu,
odpútať sa od všetkých viazaností svojho rozumového myslenia a usilovať o znovu
nadobudnutie čistého cítenia. A to sa dá len prácou dobrého chcenia, úprimným
úsilím o vlastnú zmenu k lepšiemu.
K
tomu je však potrebné svojim duchom pravdivo prehodnotiť všetko svoje myslenie,
cítenie a konanie. Svoje doteraz nadobudnuté životné postoje, názory a
predstavy. Prejsť v spomienkach k rôznym životným situáciám a uvedomiť si v
nich nesprávnosť svojho konania.
Tiež treba prehodnotiť aj svoju reč, spôsob svojho vyjadrovania, a nezapletať
sa do neužitočných a druhým ľuďom škodiacich rečí.
Pri
zbavovaní sa rôznych nedobrých a nečistých myšlienok a citových chcení, si
treba uvedomiť určitú zákonitosť. A to, tak ako sme doteraz zotrvávali pri
rôznych nedobrých myšlienkach a citových chceniach, tak teraz musíme rovnako
zotrvávať už len pri dobrom čistom chcení a myslení, aby sa to dobré v nás
upevnilo, a myšlienkové a citové formy, ktoré sme doteraz vytvárali, postupne
strácali na nás vplyv a boli naším dobrým chcením vyrovnané. Tak to
požaduje zákon vyrovnania.
Preto
sa ľudia nedokážu tak ľahko zbaviť svojich nedobrých vlastností, sklonov, ako
aj rôzneho strachu a závislosti. Z toho istého dôvodu aj psychicky alebo
duševne chorí ľudia, po čiastočnom zlepšení, znova upadajú do rovnakých stavov a
ťažkostí.
Preto človek nesmie v úsilí o zmenu svojho myslenia a cítenia k dobrému
poľavovať. Nie je však potrebné s nedobrými myšlienkami, citmi a citovými
chceniami bojovať. Treba byť v tom len pozorný, nevychádzať im v ústrety a tak
ich znovu neoživovať. Teda vyvarovať sa podnetom a predstavám ktoré tieto
myšlienky a city vyvolávajú. A keď aj v človeku vzniknú, treba ich vnútorne
odmietnuť, nepodliehať im a oni sa sami stratia.
K
tomu je tiež potrebné, aby sme žili v prítomnosti. Svoju pozornosť nenechávali
odvádzať zbytočne rôznymi myšlienkami. Nič si nenahovárali alebo nenamýšľali,
ani nič dopredu nedomýšľali, ale prechovávali v sebe pokoj a dôveru.
Nedobré
a nečisté myšlienky a citové chcenia môžu na nás prechádzať aj od iných ľudí.
Keď sme v styku s nejakým človekom, alebo keď sa na nejakého človeka naladíme.
Preto sa treba od takého človeka vnútorne oddeliť a nepútať naňho zbytočne
svoju pozornosť.
Ľudia však pri úprimnom úsilí k dobru dlho zotrvať nedokážu. Bráni im v
tom ich vlastná duchovná lenivosť. A tiež nenachádzajú k tomu dostatočnú
podporu vo svojom okolí. Sú ním strhávaní späť do starého, zaužívaného,
ľahostajného a sebeckého spôsobu myslenia. To však človeka neospravedlňuje,
pretože nie je náhoda, do akých pomerov sa rodíme a do akých sme sa dostali.
Preto sa musí človek len vzchopiť a vážne chcieť. Ak bude pritom ešte úprimne a
čisto prosiť Stvoriteľa o pomoc a silu, tak ju aj dostane a všetko ľahšie a
rýchlejšie prekoná.
Úsilie o zmenu svojho myslenia a cítenia k dobrému, čistému a ušľachtilému sa
musí zároveň prejavovať aj konaním v živote. Tak, že sa človek bude snažiť byť
užitočným, k druhým viac všímavým a ohľaduplným. Vždy pripravený podať pomocnú
ruku tam, kde vidí a cíti, že je to potrebné. A každým nesebeckým a nezištným
konaním, v úprimnej snahe druhému len pomôcť, sa v druhých prebúdza dobro a
dôvera. Takže sa títo potom snažia všetko nejakým spôsobom aj vyrovnať. Ale
vyrovnaním pre ducha človeka je už samotná úprimne precítená vďaka a čistá
radosť toho, komu sme v núdzi pomohli. Privádza nám novú silu k ďalšiemu
konaniu. A tiež nabáda toho, komu sme pomohli k rovnakému konaniu. Takto sa v
ľuďoch prebúdza čistá radosť a láska.
Týmto úsilím sa zároveň vytvárajú vo svete citových útvarov a tiež
myšlienkových foriem zhromaždiská alebo centrály sily čistej radosti, pomoci a
lásky, z ktorých sa v nás potom spätne posilňuje rovnorodé cítenie a myslenie.
Takýmto posilňovaním sa budeme stávať znova duchovne ľahšími a začneme byť viac
priťahovaní k ľuďom rovnakého dobrého a čistého cítenia, od ktorých sa nám bude
všetko naše dobré konanie ešte navyše vracať. Zároveň aj vracajúce sa účinky
nášho zlého konania z minulosti, ktoré nás ešte nezastihli, budú rozložené
našim dobrým a čistým chcením. Tak, že sa nám už nič zlé nestane. Alebo sa nás
to dotkne len v určitej miere, podľa nášho momentálneho duchovného stavu.
Prebudením
dobrého chcenia, budeme zároveň priťahovaní a dostaneme sa znova postupne do
kontaktu aj s ľuďmi, ktorým sme v minulosti nejakým spôsobom ublížili. Aby
došlo k priamemu odpusteniu a uzmiereniu viny, a tak znovu nadobudnutiu
stratenej dôvery. Je nám to ešte uľahčované tým, že budeme môcť tomu dotyčnému
zároveň aj nejakým spôsobom pomôcť alebo mu poslúžiť, a tak si svoje nesprávne
konanie aj odčiniť.
I
preto je tak potrebné, aby sme sa naučili v živote nesebecky a nezištne druhým
pomáhať a dávať. A dávať môže človek nielen hmotnými vecami, ale aj každou
dobrou radou, pekným slovom, milým a láskavým pohľadom, úctou a porozumením pre
blížneho.
K
tomu je ešte potrebné, aby sme sa naučili druhým v duchu odpúšťať. Pretože ak
niekomu neodpustíme, nadviažeme si rovnaké vratné účinky a s odstupom času sa
dostaneme do podobnej situácie, v ktorej ani nám nebude odpustené.
Tiež nemáme právo druhých odsudzovať, alebo posudzovať druhého zlé konanie, ak
nemáme v sebe úprimný úmysel tomu druhému aj pomôcť. Pomôcť však môžeme druhému
len tým, čo sme samy v sebe prežili a správne pochopili. Pritom ale musíme
rešpektovať slobodnú vôľu človeka. Nemôžeme druhého nasilu o niečom
presvedčovať.
Dnes sú ľudia zaťažení prevažne ťažkými previneniami a zapletení do mnohého
zlého nedobrého myslenia, chcenia a konania, a nevedia ako sa z toho dostať.
Hrozí im, že sa bez priamej Božej pomoci už z toho nedostanú.
Väčšinou však už ľudia v Boha neveria, a i samotní veriaci pochybujú o Božej
spravodlivosti, preto sa im ani priamej Božej pomoci dostať nemôže. Avšak na
tom majú veľký podiel viny samotné náboženské učenia svojimi nedokonalými a
nesprávnymi výkladmi o Bohu, jeho láske a spravodlivosti. S tým samozrejme
všetci tí, ktorý takéto učenia a výklady v minulosti udržiavali, ako aj dnes
udržujú. Tiež zneužívanie náboženskej moci v minulosti predstaviteľmi týchto
náboženstiev viedlo ľudí k pochybnostiam o Bohu.
No
napriek tomu, každý si bude musieť uvedomiť, že bez Božej pomoci už nič
nezmôže. Aj tí najdomýšľavejší na svoje rozumové vedomosti a schopnosti, budú
nakoniec v koncoch. Preto musí človek v sebe znovu prebudiť dôveru v Boha a
vieru v jeho spravodlivosť. Uvedomiť si, že len Jemu vďačí za svoje bytie, za
svoju existenciu. Že žije z jeho sily, teda bez Neho by bol nič.
A kto sa ešte v utrpení a v beznádeji otvorí, v čistej pokornej prosbe a v
dôvere, Božej milosti a láske, ktorá je však iná, než ako si ju ľudia
predstavujú, pretože ju nie je možné oddeliť od spravodlivosti, dostane pomoc i
silu zhora.
Aj
tím, ktorí už nebudú mať možnosť v tomto živote niečo zmeniť, ale prebudí sa v
nich úprimná ľútosť nad svojimi previneniami a tiež úprimná snaha všetko ešte
napraviť a odčiniť, bude podaná pomocná ruka aj na druhom brehu. A bude im
umožnené sa aj znova narodiť.
Žiaľ ľudia o týchto nehrubohmotných dejoch a zákonoch nič nevedia. Len sem tam
niečo čiastočne cítia a tušia, keďže sa im v školách a v cirkvách o tom
nedostalo žiadne správne poučenie, a sami sa nad takýmito vecami nesnažili
dostatočne vážne zamýšľať. A tak Bohom im darované schopnosti a sily, ktoré
mali používať len k pomoci a k požehnaniu druhých, s cieľom povznesenia a
zušľachtenia života a zároveň aj oslobodenia sa od mnohých previnení z minulých
životov, zneužívajú zase len na sebecké účely, alebo vyplytvávajú v rôznych pre
skutočný život neužitočných pozemských činnostiach a záľubách. Čím sa znova
duchovne zaťažujú a premárňujú čas určený k ich duchovnému dozrievaniu.
Avšak doba určená k nášmu duchovnému dozrievaniu nie je nekonečná, ale je
časovo vyhradená. A keďže ľudia už nie sú ochotní dobrovoľne zanechať všetko
zlé a nesprávne konanie, a ešte k tomu túto Zem, túto úžasnú planétu, ktorá nie
je naším vlastníctvom, ale bola nám s láskou poskytnutá len pre náš duchovný
vývoj, svojou činnosťou ničia a robia neobývateľnou, musel prísť Boží zásah.
Nachádzame sa v období, v ktorom je zvýšený tlak Božej sily prúdiacej do
stvorenia.
Týmto zvýšeným tlakom sily Svetla sa všetko zákonité dianie v tomto hmotnom
svete zosilňuje, urýchľuje, a čo nie je v súlade s tkaním v prírode, čo v nej
pôsobí prekážajúco a škodlivo, dôjde v zákone zvratného pôsobenia mocou
prírodných živlov k zničeniu. A keďže len ľudia pôsobia v tomto stvorení
prekážajúco a škodlivo, pretože sa vo svojom vývoji nevradili správne do
zákonov stvorenia, teda nekonajú podľa Božej vôle, bude ľudstvo vo svojom
rozumovom úsilí a v konzumnom spôsobe života nakoniec úplne zastavené.
Výsledkom toho však bude obnova a očista tejto zeme.
Tak ako sa zvýšenou silou Svetla zosilňuje a urýchľuje všetko zákonité dianie v
prírode, tak sa zosilňuje a urýchľuje aj všetko zákonité dianie v medziľudských
vzťahoch. Takže sme nútení vo zvýšenej miere prežívať následky a plody svojho
doterajšieho nesprávneho života, a tak v tom ešte vnútorne duchovne dozrievať
alebo sa súdiť.
Zvýšenou silou svetla sa zosilňuje tiež všetko to čo ľudia v sebe prechovávajú,
a postupne dochádza k prejavu. Čím sa vypĺňajú slová písma, že v súde nezostane
nič skryté. Zjavné budú skutky každého človeka.
My ľudia si neuvedomujeme, že žijeme pod zákonom. Že sme teda podrobení všetkým
následkom svojho myslenia, chcenia, rečnenia a konania, ktorých sa nemôžeme len
tak zbaviť. Veľkou chybou pritom je, že sme všetko svoje rozumové myslenie
podriadili predstave možnosti jedného pozemského života. Takže už nevieme alebo
už ani vedieť nechceme, že sa v skutočnosti znovu vraciame do tohoto pozemského
sveta a rodíme sa do životných pomerov, na vytváraní ktorých sme sa sami,
svojimi myšlienkami, postojmi ako aj konaním, predtým podieľali. Myslíme si, že
život na tejto zemi bude naďalej pokračovať tak ako doteraz. Tento raz však
nastala pre každého posledná možnosť vnútornej zmeny a obratu.
Preto
je najvyšší čas, aby sa ľudia odvrátili od všetkej nízkosti a nedôstojnosti.
Oslobodili sa od všetkého nedobrého myslenia a cítenia, od zlých vlastností,
nečistých sklonov a žiadostí, a tiež od nepotrebného a neužitočného chcenia.
Inak sa to bude v nich ešte viac zosilňovať, stupňovať, čo sa prejaví aj
zhoršovaním ich duševného a telesného zdravia, a tak spôsobí ich pozemskú
smrť. Takže s tým pozemsky zahynú. A ak sa v nízkych jemnohmotných úrovniach
včas z toho nedostanú, budú vtiahnutí do rozkladu všetkého rušivého a vo
stvorení nepotrebného, v ktorom budú musieť nakoniec pretrpieť postupný rozklad
svojho doteraz nadobudnutého sebauvedomenia, a tak budú vymazaní z knihy
života. Čo znamená stratu večnosti, alebo tak zvané večné zatratenie.
Avšak ľuďom dobrého chcenia a čistého cítenia, ktoré v nich zosilnie, bude
darovaný ešte nový život tu na Zemi. Aby už neboli obťažovaní ľuďmi zlého a
nečistého chcenia a tiež obmedzovaní a utláčaní ľuďmi, ktorí sa riadia len
vypočítavosťou rozumu, zameraného len na hmotné pozemské veci, majetok,
peniaze, zisk, vplyv a moc. A tak mohli slobodne dokončiť svoj duchovný vzostup
a vrátiť sa späť do svojho duchovného domova – raja.
Vo stvorení pôsobí jeden veľký zákon, a tým je zákon pohybu.
Celé stvorenie, celý vesmír je v neustálom pohybe. Všetko v ňom vzniklo
a sa sformovalo z Božieho vyžarovania pohybom, vplyvom pôsobenia
stanovených zákonov, podľa Božej vôle. Tento pohyb bol vyvolaný a je stále
udržiavaný silou Svetla. Teda silou samého Stvoriteľa. Bez pohybu niet života.
Tiež len v pohybe je možný vývoj. Tam kde pohyb ustáva, nastáva úpadok a
rozklad.
Preto aj človek ak chce byť zdravý, ak nechce zostať stáť a upadať, musí sa
stále hýbať. A to nielen fyzicky, telesne ale predovšetkým vnútorne, duchovne.
Má v sebe neustále upevňovať dobro. Snažiť sa o užitočnosť a zmysluplnosť vo
všetkom čo robí, o čo usiluje. Zamýšľať sa nad hodnotami, ktoré tým sebe a
druhým prináša. Len tak môže človek skutočne duchovne rásť a rozvíjať svoje
vnútorné sily a schopnosti, a tak nezahrabávať hrivnu danú mu jeho Stvoriteľom.
Takže, takto pracujú zákony Božej spravodlivosti.
Určite by sa teraz nejeden vážne veriaci kresťan spýtal: ,, No dobre, ale kde
je tu Syn Boží Ježiš Kristus, jeho dielo spásy ? “. Na to je jednoduchá
odpoveď. Jeho spása pre nás spočíva v jeho slove. V jeho poučeniach a radách,
ktoré dával ľuďom k tomu, aby svojím konaním v živote dospeli postupne k
vnútornému mieru, k čistej radosti a šťastiu.
Syn Boží Ježiš bol a je Láska. Vtedy bol živým príkladom čistej neskalenej
lásky na zemi. Preto hovoril predovšetkým o odpúšťaní a o láske k blížnemu. No
žiadnu vinu ľudí, podľa dokonalých, od začiatku stvorenia rovnako pôsobiacich
zákonov Božej spravodlivosti, na seba prevziať a za nás odčiniť nemohol. To by
muselo dôjsť aj k zmene týchto zákonov. Lenže zmena týchto zákonov nie je
možná. Okrem toho pri akejkoľvek ich zmene alebo pri prerušení ich pôsobenia,
by došlo k rozpadu stvorenia. Keďže týmito zákonmi, ktoré nazývame tiež zákonmi
prírodnými alebo kozmickými, nie sú určované len osudy ľudí, ale je zároveň
riadené a udržiavané pohromade aj celé stvorenie. Preto je učenie cirkví v
tomto nesprávne.
I
keď Pán Ježiš mnohým ľuďom povedal: „ Odpúšťajú sa ti tvoje hriechy “, tak to
učinil len u takého človeka, v ktorom sa prebudila úprimná ľútosť nad svojimi
previneniami a viera v jeho pomoc. V tej chvíli sa u takého človeka uvoľnila
čistota cítenia, ktorou sa jeho duch otvoril čistej Božej sile a láske, ktorá z
Pána Ježiša ako z časti z Boha vychádzala. Táto čistá sila a láska ho
prežiarila, očistila a posilnila natoľko, že už nepodliehal zlým vplyvom, takže
mohol ľahko kráčať ďalej životom. Avšak za predpokladu, že sa znovu, z vlastnej
vôle, neotvoril a neoddal niečomu zlému a nečistému. Takto dochádza aj k
náhlemu uzdraveniu, keď sa človek, v čistej pokornej prosbe a v dôvere, otvorí
zvýšenému prílivu všetko oživujúcej čistej Božej sily.
Týmito dejmi však zákony stvorenia zrušené alebo porušené nie sú. Stále
pretrváva zákon, „ čo človek zasieva, to aj zožne ! “. To znamená, čo svojim
myslením, cítením a konaním človek vytvára a spôsobuje, to sa mu rovnakým
vracia späť a postihuje jeho samého. A tak ako sa nám vracia naše zlé konanie,
tak rovnakým zákonom sa nám vracia aj naše dobré konanie.
Pán Ježiš predsa povedal: „ Nesúďte a nebudete súdení, nepotupujte a nebudete
potupení, odpúšťajte a bude aj vám odpustené. Akou mierou meriate, takou aj vám
bude namerané. Dávajte a bude aj vám dané, ešte vám bude aj pridané. Ako
chcete, aby ľudia činili vám, tak aj vy čiňte im, lebo to je zákon ! “. Či nie
sú toto všetko jeho slová? Tiež povedal, že neprišiel zákon zrušiť ani
prorokov, ale ho naplniť. To znamená byť s ním v súlade, v ňom pôsobiť. A tento
zákon Pán Ježiš napĺňal duchovnou láskou, ku ktorej židia dovtedy vedení
neboli, nakoľko počúvali len o prísnosti zákona Božej spravodlivosti, ktorý im
bol nesprávne vykladaný.
Známy starozákonný biblický výrok, „ oko
za oko, zub za zub “, je v skutočnosti len obrazným vyjadrením zákona zvratného
pôsobenia Božej spravodlivosti, samočinne pôsobiaceho vo stvorení. Preto sa
tento zákon nemal chápať a vykladať doslovne pozemsky v tom zmysle, že mal
človek odplatiť druhému rovnaké rovnakým. Takýmto konaním sa židia len duchovne
zaťažovali.
V
starom zákone je tiež napísané : ,, Mne patrí pomsta i odplata “, ( 5. Mojž.
32/35 a Rim. 12/19 ).
Pán Ježiš o tomto zákone svojho Otca, ktorým sa dostáva každému spravodlivá
odmena, podľa toho ako jednal a konal, teda podľa jeho skutkov, dobre vedel.
Preto nie náhodou povedal: „ Hľadajte najskôr kráľovstvo Božie a jeho
spravodlivosť “.
A
keďže deje nehrubohmotného druhu mohol aj vidieť, tak mohol aj ľahko nahliadnuť
do osudov jednotlivých ľudí, v širších súvislostiach do osudov ľudí
jednotlivých miest a obcí, a v celkovom dianí i do osudu celého ľudstva, a pred
všetkým ľudí varovať. Tak varoval aj pred dobou konca a pred večným zatratením
všetkých tých, ktorí sa nebudú usilovať, chcieť sa stať čistými ušľachtilými ľuďmi podľa Božej vôle.
Kresťanské cirkvi možnosť viacerých pozemských životov odmietajú s odôvodnením,
že Pán Ježiš o niečom takom nehovoril. Pán Ježiš však o všetkom hovoriť
nemohol. Mohol hovoriť len o tom, čo boli ľudia, s ohľadom na ich vtedajšiu
duchovnú zrelosť, schopní prijať a tiež aj správne pochopiť.
Jeho hlavným poslaním na zemi nebolo dať sa ukrižovať, ale priviesť ľudí svojim
slovom k Bohu a k správnemu chápaniu Jeho vôle, ktorú vtedajší predstavitelia
židovského náboženstva, svojimi nesprávnymi výkladmi a ľudským rozumom
vymyslenými predpismi a nariadeniami, ľuďom spoznať znemožňovali. Vôle, ktorá
sa prejavuje zákonmi tohto stvorenia. Vtedy však nebol rozvinutý vedecký
pokrok, ako je tomu dnes, preto veci o zákonitom dianí vo stvorení mohol Pán
Ježiš podávať vtedajším obyčajným neučeným ľuďom len obraznou rečou a
podobenstvami.
To, že došlo k takému hroznému činu, stalo sa len v dôsledku duchovnej
obmedzenosti vtedajších ľudských duchov, ktorí sa nechali strhnúť k
nepriateľskému postoju a k slepej nenávisti voči Synovi Božiemu. K čomu boli podnecovaní hlavnými predstaviteľmi vtedajšieho
náboženstva. Toto zlé počínanie bolo o to hroznejšie a závažnejšie, že tu
nedošlo k zabitiu obyčajného človeka ale priamo Syna Božieho.
Nebola to teda Bohom chcená obeť zmierenia, tak ako sa to nepochopiteľne prekrútene vykladá, ale len jednoducho vražda, ktorá
zaťažila ľudstvo veľkou vinou. Týmto činom ľudia odmietli Pána Ježiša ako Syna
Božieho, a tým zároveň odmietli i duchovnú pomoc, ktorú im dával vo svojom
slove, ktorým sa mali riadiť, ak sa chceli dostať do kráľovstva Božieho.
Pán Ježiš hlásal pravdu, keďže sám z Pravdy pochádzal. Hovoril ľuďom ako majú
myslieť, hovoriť a konať, tiež ako sa majú modliť, tak aby žili podľa vôle
Božej. Tým zároveň odhaľoval aj všetko to, čo nebolo vo vtedajšom náboženskom
učení židov správne. To však vtedajších predstaviteľov duchovenstva, učených
farizejov a zákonníkov, pohoršovalo a tiež rozhorčovalo, keďže otriasal ich
vážnosťou, náboženským vplyvom a mocou na ľud. Miesto toho aby vycítili jeho
slová, ako prichádzajúce z Pravdy, teda od Boha, a spoznali v ňom skutočne Syna
Božieho, začali sa k nemu stavať nepriateľsky, nenávistne, až napokon usilovali
aj o jeho smrť.
Pán Ježiš toto zlé zmýšľanie a konanie farizejov a zákonníkov pozoroval, a
predvídal, že sa tejto smrti nevyhne, keďže ich náboženský vplyv na ľudí bol
stále veľký. Nemohol však svoje začaté dielo zanechať a odísť niekam inam.
Pretože ak by odišiel niekam inam, a tak sa vyhol smrti, bolo by všetko to, čo
zasial svojim slovom do ľudských duší, farizejmi zase spochybnené, a časom by
upadlo do zabudnutia. Takže napokon išiel aj na túto smrť. Avšak tým, že vo
svojej božskej podstate nezomrel, a na tretí deň, po smrti pozemského tela, sa
ešte štyridsať dní jemnohmotne zjavoval, až kým neodišiel späť k Otcovi, sa v
nich viera v Neho ako Syna Božieho a v jeho učenie o dosiahnutí večného života
ešte viac upevnila.
Preto došlo k tejto Veľkej obete Lásky za nás, za našu spásu. Aby jeho učenie
nezaniklo, a my sme nestratili cestu k Bohu, a k pravému čistému životu. A tak
sa vyhli duchovnému úpadku a večnému zatrateniu. Nie je však pravda, ak sa
tvrdí, že vraždou spáchanou na Synovi Božom došlo k zmiereniu ľudí s Bohom. Veď
zákony Božej spravodlivosti jeho pozemskou smrťou vo stvorení pôsobiť
neprestali, a preto museli ťažko doľahnúť na hlavných aktérov, ako aj na
všetkých spolupáchateľov tohto činu, a priniesť im ťažký osud. Sám Judáš pod
ťarchou viny spáchal samovraždu.
Pán Ježiš predsa povedal, že hriechy proti Duchu Svätému sa neodpúšťajú. A Duch
Svätý je Vôľa Božia. A nemeniace sa zákony pôsobiace vo stvorení sú prejavom
tejto Vôle. Tak ako sú pozemské zákony ustanovené ľuďmi, potrebné na
udržiavanie určitého poriadku a mravov, prejavom ich vôle, tak sú aj zákony
pôsobiace vo stvorení prejavom Božej Vôle. A človek nemôže proti týmto zákonom
konať beztrestne, alebo na ne nedbať bez toho, aby si neuškodil a nenaviazal
nejaké zlé zvratné účinky. K takémuto jednoduchému poznaniu a tým aj výkladu
slov Syna Božieho cirkvi žiaľ nedospeli, pretože sa spútali vlastnými,
rozumovými výkladmi biblie.
Tiež pri poslednej večeri sa Pán Ježiš vyjadril, že túto obeť podstupuje na
odpustenie hriechov za mnohých, a nie za všetkých, tak ako sa to všeobecne
hovorí. Ale len za tých, ktorý spoznajú jeho učenie ako pravdivé, začnú podľa
jeho slov aj žiť, a tak dosiahnu odčinenie a odpustenie svojich hriechov.
Takže Pán Ježiš naše hriechy na seba zobrať nemohol. Preto ani ich odpustenie
nemôže spočívať v jeho obeti na kríži, ale len v láske a spravodlivosti Božej,
ktorá tu pôsobí už od začiatku stvorenia neovplyvniteľne a nepodplatiteľne rovnako. Dochádza k nemu až vtedy, keď si človek
uvedomí nesprávnosť svojho konania, toto úprimne oľutuje a začne konať správne.
Takže už potom nepôsobí proti Vôli Božej, a tak sa neprehrešuje proti Duchu
Svätému.
Ani to, že Ježiš pretrpel takú hroznú smrť na kríži, čo bol vtedy bežný spôsob
popravy ľudí u Rimanov, nemohlo byť Bohom chcené. Veď Boh dal židom skrze
Mojžiša desať prikázaní, ktorými sa mali riadiť, aby žili podľa Jeho Vôle. Tak
mali duchovne napredovať a byť príkladom pre ostatné národy. K tomu boli židia
Bohom povolaným národom. Jedným z týchto desiatich prikázaní je „ Nezabiješ !
“. A sám Boh by mal toto svoje prikázanie porušiť tým, že by poslal svojho Syna
na túto zem s úmyslom, aby ho ľudia zabili a ešte by pritom chcel, aby ho
čo najviac potupili a umučili ? … A ešte k tomu týmto
zločinným konaním, bolesťou a utrpením, ktoré sme pánu Ježišovi spôsobili, majú
z nás byť sňaté hriechy a máme byť uzdravení ?
Veď takéto niečo sa nedá nazvať inak len ako zvrátené. A toto sa podáva ľuďom
ako vierohodné. Boh však svoje zákony a prikázania nemení ani
neporušuje, pretože vzišli z Jeho dokonalosti, a preto sú aj večné, ako je
večný On sám!
Pán Ježiš teda vedel, že jeho pôsobenie dlhé nebude, a uvedomoval si, že nebolo
možné dať vtedajším ľuďom poznanie o všetkých veciach, keď i jeho učeníci
neboli schopní ešte veľa toho pochopiť. O čom svedčia jeho samotné slová, keď
učeníkom povedal: „ ešte by som vám mal mnoho povedať, ale teraz nemôžete
zniesť “ (Ján 16/12). A čo tiež potvrdzujú aj slová apoštola Pavla, keď v prvom
liste korintským (13/9,10) napísal, že ich poznanie je len čiastočné. Že len z
čiastky poznávajú a z čiastky prorokujú, keď však príde dokonalé, to čiastočné
sa pominie. Apoštol Pavol tým priznal, že ich chápanie života nebolo ešte
celistvé. Že ešte stále nemali na všetko odpoveď. A to napísal dávno po uplynutí
udalosti vyliatia Ducha Svätého na učeníkov, opísanej v biblii. Preto Pán Ježiš
sľúbil vtedy na neskoršiu dobu príchod ešte jednej osoby, „ Ducha Pravdy “,
ktorý nás uvedie do všetkej pravdy. Povedal o ňom, že vezme z jeho, alebo tiež
inak vyjadrené: nadviaže na jeho, a poučí svet o hriechu, o
spravodlivosti a o súde.
„
Poučí svet ! “ Teda dá o tom poučenie nie len pre hlavných predstaviteľov
cirkví a kňazov, ale pre všetkých ľudí všeobecne.
Duch pravdy, ktorý nás má uviesť do všetkej pravdy, je totožný so Synom
človeka, ktorého príchod Pán Ježiš zvestoval. Keď Pán Ježiš hovoril o Synovi
človeka, tak nemal na mysli seba. Nemohol byť taký nelogický aby o sebe hovoril
ako o druhej osobe. Napríklad, keď vyslovil pre nás varovnú vetu: ,, Ale keď
príde Syn človeka, či nájde vieru na zemi ? ʻʻ, ( Lukáš 18/8 ). Logicky bol by
povedal: ,, Ale keď prídem znova ako Syn človeka, či nájdem vieru na zemi
? ʻʻ. Zjavne je tu poukázané na príchod ešte inej osoby. Tu došlo k omylu, keď
sa v neporozumení zlúčila osoba nazvaná Syn človeka s osobou Pána Ježiša.
K tomuto všetkému môžem len dodať, že k takémuto celistvému chápaniu života a k
uvedomeniu si jednoduchých zákonov Božej vôle som sám od seba nedospel. Toto
všetko som začal zrozumiteľne a jasne chápať až na základe knihy: VO
SVETLE PRAVDY – Posolstvo Grálu od ABD-RU-SHINa.
V
tomto knižnom diele je však obsiahnuté ďaleko viac, než som v tomto spise
skrátenou formou napísal. I keď sa v ňom píše o tom, aké postavenie má človek
vo stvorení a je vysvetlený jeho pomer k Bohu, neprináša táto kniha žiadne nové
náboženstvo, ale vyššie poznanie života, ktorému sme sa svojou rozumovou
pripútanosťou na tento hmotný svet vnútorne uzavreli.
V
tejto rozsiahlej knihe je opísané celé stvorenie. Všetko čo v ňom okrem tohto
hmotného sveta ešte existuje. Tiež, ako to s nami súvisí a aké pomoci sa nám
pri našom duchovnom vývoji dostávajú.
Avšak to, že tu ide skutočne o slovo Pravdy, o slovo pravého vedenia,
dané nám zo Svetla k duchovnej záchrane, musí spoznať len každý sám,
svojím vnútorným cítením.
Peter Bodorík
